19 października 2013

Ciasto czekoladowe z cukinią.


Mocno czekoladowe, wilgotne, błyskawicznie się robiące ciasto. Jego zrobienie zajęło mi nie więcej, jak 15 minut. 
Przepis ze strony Moje Wypieki.

Składniki:
115 g miękkiego masła
1/2 szkl. oleju
250 g cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
2 jajka
1/2 szkl. kwaśnej śmietany lub jogurtu naturalnego
2 szkl. cukinii startej na tarce o dużych oczkach ( 3 małe cukinie)
300 g mąki pszennej
60 g kakao (na zdjęciu w wersji z 30 g. - wystarczająco)
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (pominęłam)
60 g pokrojonej na małe kawałki gorzkiej czekolady

Masło zmiksować na puszystą masę. Stopniowo dodawać olej i nadal miksować. Dodać cukier, wanilię, sodę, proszek do pieczenia, sól. Zmiksować. Po kolei wbijać jajka nie przestając miksować.
Dodawać na przemian mąkę ze śmietaną. Na koniec dodać cukinię i czekoladę. Wymieszać.
Blachę jak na pasztet (35 x 12 cm)  wyłożyłam papierem do pieczenia, przelałam masę. Piekłam ok. 1,5 godziny w temp. początkowo 160 st. C, przez ostatnie pół godziny 180 st. C. Po godzinie sprawdzać patyczkiem, czy ciasto jest już gotowe. 
Po wystudzeniu można polać ciasto polewą czekoladową, lukrem...


3 komentarze:

  1. Uwielbiam czekoladowe ciasta i cukinię,dla mnie mix idealny ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie ciasto czekoladowe. Widziałam juz wiele wersji tego przepisu jednak ciągle nie moge się odważyć żeby je upiec:) pięknie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie czekoladowe ciacho! Chyba się skuszę na nie:)

    OdpowiedzUsuń