1 lipca 2009

Kanapka arabska i zupa z soczewicy

"Tydzień arabski" to pierwsza akcja kulinarna w której wziął udział również mój mąż - raczej nie parający się gotowaniem.... Poniżej przedstawiam więc dwie propozycje: męza - kanapkę arabską i moją - mniej nowatorską - zupę z soczewicy.

1. Kanapka arabska:




2. Zupa z czerwonej soczewicy:



Przepis pochodzi z ksiązki M.Mehran "Zupa z granatów". To gęsta, pożywna zupa o orientalnym smaku. Wersja złagodzona i zmodyfokowana. Składniki:
1 szkl.czerwonej soczewicy (w oryginale - 2)
1 duza cebula ( w oryginale - 7)
2 ząbki czosnku (w oryginale - 7)
2 łyz.kurkumy
2 łyz.kurkumy
2 łyż. kuminu (nie kminku!)
1/2 łyz. czarnuszki
3 szkl. rosołu
1 szkl. wody
sól, oliwa
Soczewicę zalać zimną wodą, zagotować, gotować 9 min. bez przykrycia, odcedzić. Na patelni zeszklić cebulę, dodać kurkumę, kumin, czosnek, obsmazyć na złoty kolor, dodać odcedzoną soczewicę, zalać rosołem, dodac wodę, czarnuszkę, sól. Gotować ok. 40 min. Odstawić na godzinę. Można posypać obsmażoną cebulą lub prażoną.

3 komentarze:

  1. bardzo podoba mi sie propozycja Twojego Meza:P ja wlansie tez kupilam soczewice i tez mysle nad zupka... ale jeszcze nie wiem co wykombinuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. :D Kanapka jak najbardziej arabska i to jeszcze tradycyjnie. Tylko nie podawać jej we Francji!

    OdpowiedzUsuń