11 lipca 2009

Weekendowa Piekarnia # 39 - Skrętki


W 39-tej edycji Weekendowej Piekarni jej gospodyni Reve82 zaproponowała przepis na Skrętki i Chleb orkiszowy z pszenicą bulgur. Niestety - z braku składników potrzebnych do chleba - upiekłam tylko Skrętki.
Skrętki to słona przekąska, którą moja córka pochłaniała na dwa śniadania z rzędu odmawiając czegokolwiek innego (Skrętki upiekłam bowiem już w czwartek późnym wieczorem), my natomiast mieliśmy dobre drugie śniadanie do pracy - do sałatki z pomidorów, oliwy i sera pleśniowego.
Połowę upiekłam z sezamem, połowę z kminkiem, ten pierwszy chyba jednak bardziej się komponował smakowo - zwłaszcza w połączeniu z sałatką.

Przepis cytuję za Reve82:
Składniki na 20 sztuk (mi wyszło więcej)
25g masła
4ooml mleka (z części mleka i drożdży przygotować rozczyn drożdżowy)
100ml jogurtu naturalnego
25g świeżych drożdży
1 duże jajko
2 łyżeczki cukru
2 łyżeczki grubej soli
200g mąki sitkowej (można zastąpić mąką pszenną) - ( u mnie - luksusowa)
550g mąki pszennej - (u mnie - luksusowa)


Dodatkowo:
sezam, kminek
1 roztrzepane jajko
1 i ½ łyżeczki grubej soli
½ łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu
Masło rozpuścić w rondlu, dodać mleko. Miksturę przelać do miski, dodać jogurt naturalny, rozczyn drożdżowy oraz 4/5 przygotowanej mąki. Zagnieść ciasto i przełożyć je na omączony blat, zagnieść ponownie wykorzystując resztę przygotowanej mąki. Ciasto powinno być elastyczne i i nie lepić się do rąk. Rozwałkować je na prostokąt o wym. 20 x 60 cm, posmarować jajem i oprószyć przygotowaną solą i pieprzem lub ziarnami. Tak przygotowane ciasto tniemy na 20 pasków o szer. ok. 3 cm. Każdy z pasków skręcamy wokół własnej osi. Otrzymane skrętki układamy na papierze do pieczenia, mocno dociskając końce skrętków do blachy. Odstawiamy na ok. 40 minut pod przykryciem, aby podrosły. Pieczemy w rozgrzanym do 225 st. C piekarniku ok. 12 minut.

2 komentarze:

  1. fajne skrętki wyszły i cieszę się że smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak piękne sktętki wyszły Tobie i zgadzam się ,że sa pyszne

    OdpowiedzUsuń