20 listopada 2011

Gulasz wieprzowy po staropolsku

Lubię wypróbowywać przepisy na klasyczne dania w różnych wydaniach. Tym razem przepis z kompedium klasycznych przepisów kuchni polskiej: "Kuchnia Polska. Kuchnia Rzeczpospolitej wielu narodów" Macieja Kuronia.

Składniki:
1 kg mięsa od szynki (zastąpiłam łopatką)
2 cebule
30 g suszonych grzybów
250 ml śmietany 30 %
250 ml wywaru
3 łyżki mąki
6 łyżek oleju
4 łyżki bułki tartej razowej
po 5 ziaren ziela angielskiego i pieprzu
liść laurowy, sól, pieprz

Grzyby opłukać i namoczyć w niewielkiej ilości wody. Cebulę pokroić w kostkę.
W oryginalnym przepisie - są zrazy, ja zrobiłam gulasz. Do zrazów - rozbić tłuczkiem plastry, do gulaszu - pokroić w dużą kostkę. Tak przygotowane mięso posolić, popieprzyć, obtoczyć w mące. Obsmażyć ze wszystkich stron. Przełożyć do garnka, na pozostałym tłuszczu zeszklić cebulę. Przełożyć ją na mięso. Grzyby osączyć, pokroić w paski, ułożyć na mięsie. Zalać wywarem, wodą po moczeniu grzybów i śmietaną wymieszaną z bułką tartą. Dodać przyprawy. Dusić w brytfannie w temp. 200 st.C 40-45 minut. Ja dusiłam w garnku pod przykryciem przez godzinę.


1 komentarz:

  1. A ja lubię czasem takie zwyczajne, polskie przepisy, bez tego całego zamieszania. Cudze chwalimy, swego nie znamy. A przecież nasza kuchnia jest wspaniała.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń