23 listopada 2010

Turecki chleb "Lahmadzun".

Wschodnie cienkie chlebki z mięsno-cebulowym farszem. Przepis pochodzi ze świetnego blogu Eleny z Emiratów Ar. Chlebki są pyszne, podobno jedzone najczęściej z jogurtem i sałatą. To chyba dobre połączenie:). W smaku zblizone do naszych cebulaków, ale ciasto jest delikatniejsze.
Składniki na 6 sztuk:
pół łyzki drozdzy instant
1 szkl. mąki
poł łyzki cukru
1 łyzeczka soli
pół szklanki ciepłej wody.
FARSZ: (zmodyfik.)
20 dag mięsa mielonego
3 czerwone cebule
1 łyzeczka koncentratu pomidorowego
kilka czarnych oliwek
sól, pieprz, słodka papryka
Drozdze zalać wodą z cukrem. Zostawić na 10 minut. Z mąki, soli i rozrobionych drozdzy zagnieść ciasto. Odstawić pod przykryciem na 40 minut. Następnie podzielić na 6 cześci, z kazdej uformować kulę, przykryć i zostawić do wyrośnięcia na 30 minut.
Nagrzać piekarnik do temp. 200 st. C. Kazdą kulę ciasta rozwałkować na placek o średnicy ok. 10-15 cm, rozłozyć farsz, piec 5-6 minut (wg autorki) - ja piekłam ok. 10 minut.
Są pyszne!


4 komentarze:

  1. Jak tylko przeczytałam "turecki" to pomyślałam - gdzie jogurt? No i mam jogurt :D
    Fajne, lubię tureckie pieczywo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny przepis i chetnie wyprobuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. z dodatkiem cebuli musi być super! bardzo lubię takie połączenia

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglada fajnie, ale do lahmacun to temu daleko...

    OdpowiedzUsuń