11 stycznia 2010

Ciasto czekoladowe doskonałe

Ala zazyczyła sobie na 6-ste urodziny tort, który nie smakuje jak tort. Oto efekt poszukiwań. Wilgotny, mocno czekoladowy spód i góra o smaku czekoladowego ptasiego mleczka.
Przepis pochodzi ze strony kwestiasmaku.pl.
SPÓD:
150 g masła
150 g połamanej czekolady deserowej (ja uzyłam 2/3 gorzkiej i 1/3 mlecznej)
5 jajek
1 łyzka kakao
175 g drobnego cukru

MUS:
100 g masła
100 g połamanej czekolady (jak wyzej)
3 jajka
2 łyzeczki kakao
115 g drobnego cukru
2 łyzeczki zelatyny rozpuszczonej w 80 ml ciepłej wody

WYKONANIE:
Piekarnik nagrzać do 180 st. Tortownicę o średnicy 20-23 cm wysmarować masłem i wyłozyć papierem do pieczenia(ja - tylko papier).
Spód:
W rondelku z grubym dnem ciągle mieszając rozpuścić masło z czekoladą. Ostudzić. Zmiksować zółtka z kakao. Dodać do ostudzonej czekolady i wymieszać.
Mikserem ubić białka na sztywną pianę. Dodać partiami cukier i miksować przez 2 - 3 minuty az piana będzie gęsta, sztywna i błyszcząca.
Ubite białka wymieszać z masą czekoladową i wlać do tortownicy. Piec 25 minut. Nie wyjmować z formy.

Mus:
Przygotowujemy podobnie jak spód. W rondelku rozpuścić masło z czekoladą. Ostudzić. Zmiksować zółtka z kakao. Dodać do ostudzonej czekolady i wymieszać. Mikserem ubić biaałka na sztywną pianę, dodawać stopniowo cukier i miksować przez 2 - 3 minuty. Ubite białka wymieszać z masą czekoladową oraz rozpuszczoną w wodzie zelatyną. Masę wylać na środek upieczonego spodu. Ciasto przykryć i włozyć do lodówki na co najmniej 4 godziny.
Kroić gorącym nozem.

3 komentarze:

  1. Wspanialy ! Kusial mnie juz u Asi a teraaz ty go zrobiłąs jest przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbowałam także tego tortu:) Pieknie u Ciebie wygląda!

    OdpowiedzUsuń