21 września 2014

kuchnia Lidla - Racuchy z karmelizowanymi gruszkami

racuchy
W ostatnim tygodniu z przepisów  Lidla na ten tydzień wypróbowałam racuchy z gruszkami. Z przepisu wychodzi ok. 10 niewielkich racuchów. Smaczne śniadanie dla małego niejadka.
autor przepisu: p. Paweł Małecki - Cukiernia Lidla

Składniki:
karmelizowana gruszka:
1 duża lub 2 mniejsze gruszki umyte i pokrojone w kostkę
2-3 łyżki cukru

ciasto drożdżowe:
15 dag drożdży
2 łyżki cukru
100 ml mleka
100 g mąki pszennej
1 jajko
olej do smażenia
cukier puder

Na gorącej patelni karmelizujemy cukier. Kiedy cukier roztopi się i będzie miał złoty kolor wrzucamy gruszki. Nie należy mieszać gruszek, ale lekko potrząsać patelnią - gdy próbowałam zamieszać karmel oblepił mi łyżkę:). Patelnię z karmelem i gruszkami potrzymać na ogniu przez kilka minut. Wystudzić.
Drożdże utrzeć z cukrem, gdy się roztopią dodać lekko podgrzane mleko i 1/3 mąki. Rozczyn odstawić do wyrośnięcia. Trwa to ok. 10 minut. Następnie dodać resztę mąki, jajko i gruszkę w karmelu. Wymieszać. Smażyć z obu stron na gorącym oleju. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

1 komentarz:

  1. Nigdy nie próbowałam przepisów z kuchni lidla,ale parę widziałam i przypadłymido gustu :) Pycha racuchy :)

    OdpowiedzUsuń