17 lutego 2013

Czekolada na gorąco. Z chili i cynamonem.


W piątek jadłam pyszną czekoladę na gorąco u Grycana - tę z lodami i pistacjami. Dzisiaj naszła mnie ochota na powtórkę - na stronie Kwestia Smaku - przepis na czekoladę z pikantnymi dodatkami. Następnym razem użyję czekolady o większej zawartości kakao. Czekolada pyszna, przepis godny zapamiętania.

Składniki: 
250 ml mleka (użyłam 3 %)
2 łyżki cukru pudru
50 g gorzkiej czekolady
szczypta chili
łyżeczka cynamonu
5 łyżek śmietanki 30 %

Mleko ze śmietanką podgrzać nie dopuszczając do zagotowania. Dodać cukier puder i przyprawy. Podgrzewać do rozpuszczenia składników. Ponieważ moja czekolada nie była tak ciemna, jak autorki przepisu dodała łyżkę kakao. Dla podkręcenia smaku dodałam szczyptę pieprzu, a całość zmiksowałam, co dało smakowitą piankę na powierzchni.

1 komentarz:

  1. Czekolada i chili to wciąż dla mnie nieznane połączenie, ale skoro mówisz, że dobra to chętnie spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń