10 grudnia 2010

Domowa wędlina z piersi kurczaka.

Bardzo delikatna wędlina bez dodatku zelatyny. Ja parzyłam w szynkowarze, ale podobno mozna i w zwyczajnych woreczkach do pieczenia.
Przepis pochodzi ze strony mniammniam.pl
Składniki:
1 1/2 duzej piersi z kurczaka o wadze ok. 3/4 zg lącznie
1 łyzka soli (ja zastąpiłam pektosolą w ilości trochę mniejszej, niz podana na opakowaniu w stos. do wagi mięsa)
grubo zmielony pieprz

kilka ząbków czosnku
2 liście laurowe
2 ziarna ziela ang.

Piersi umyć, osuszyć, podzielić na pojedyncze kawałki. Zagotować wodę, dodać pektosól i przyprawy. Wystudzić. Piersi zalać zimną solanką.Mięso musi być całe zanurzone. Odstawić na kilka - kilkanaście godzin do lodówki.

Następnie mięso wyjąć z solanki, opłukać, wysuszyć. Ja upchałam w szynkowarze, autor przepisu zaleca ściśle zawinąć w folię usuwając pęcherzyki powietrza, obwinąć sznurkiem. Następnie taki pakunek lub szynkowar włozyć do garnka z duzą ilością wody i parzyć (nie doprowadzając do wrzenia) przez 1,5 godziny w temp. 75-80 st. C. Wystudzić w wodzie w której się gotowało.

2 komentarze:

  1. taka domowa wedlina jest najlepsza, chociaz wiadomo co jemy, a Twoja wyglada przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. z musztardą mi się zamarzyła taka kanapka... :)

    OdpowiedzUsuń