3 grudnia 2011

Zupa ziemniaczana z serem.


Kartoflanka - od zawsze byłam na nie. Ale poszukałam i znalazłam przepis przywracający tej zupie słuszne miejsce. Przepis bajaderki ze strony mniammniam.pl.

Składniki:
2 plastry chudego boczku
1/2 szkl. pokrojonego selera naciowego
1/2 szkl. pokrojonej w kostkę marchewki
1/2 szkl. pokrojonej w kostkę cebuli
350 g pokrojonych w kostkę ziemniaków
3 łyżki masła
2 szkl. bulionu
2 szkl. mleka
100 g startego sera żółtego
sos Tabasco
natka
majeranek

Boczek zrumienić w rondlu, odlać nadmiar tłuszczu. Dodać szynkę, seler,majeranek, marchewkę i cebulę i chwilę przesmażyć. Oprószyć mąką. Dodać rosół i mleko i ziemniaki. Gotować ok. 20 minut aż ziemniaki będą miękkie.
Następnie dodać ser żółty, Tabasco i natkę.


2 komentarze:

  1. Nigdy nie próbowałam robić takiej zupy z serem :) Brzmi świetnie ;)

    Serdecznie zapraszam:
    www.amatorskiegotowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja co prawda od razu jestem na tak, ale z takimi dodatkami to na 3x tak :D

    OdpowiedzUsuń