1 kwietnia 2011

Weekendowa Piekarnia #112 - Zawijane bułeczki maślane

Bułeczki na sobotnie śniadanie gotowe - propozycja właścicielki bloga "Moje domowe kucharzenie". Bardzo smaczne, maślane ślimaczki. Poniewaz rodzina nie mogła zdecydować czy zamawia słodkie, czy wytrawne - zrobiłam w trzech wersjach: z cukrem i cynamonem, z makiem i bez dodatków.

Składniki:

1 szkl. ciepłego mleka

2 łyzki masła

1 jajko

1 łyzka cukru

1/2 łyzeczki soli

3 szkl. mąki 3-4 (ja dałam 3,5) dag drozdzy


do posypania i posmarowania: 2 łyzki rozpuszczonego masła - do smarowania placka

1 jajko ubite z 2 łyzkami mleka - do smarowania bułek

Drozdze wsypać do ciepłego mleka, zostawić na kilka minut az zaczną rosnąć.

Masło rozpuścić i razem z mlekiem i drozdzami dodać do pozostałych składników. Wyrobić miękkie, gładkie ciasto. Zostawić na 1 godzinę do wyrośnięcia. Następnie podzielić ciasto na 8 cześci i kazdą rozwałkować na cienki placek. Posmarować go rozpuszczonym masłem, posypać: cynamonem i brązowym cukrem (ja niestety miałam tylko biały) lub makiem lub sezamem. Zwinąć w cienki rulonik, a następnie w ślimaczka.


Bułki zostawić na 45 min. do wyrośnięcia, posmarować jajkiem z mlekiem, posypać cukrem lub makiem lub sezamem. Piec 12-16 minut w temp. 180 st.

7 komentarzy:

  1. Idealne na śniadanie i do porannej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. znam te bułeczki, są pyszne i takie delikatne:) moje dziecię je uwielbia:) Ty widzę paproszku poszalałaś smakowo:) to ja ta na słodko poproszę:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pysznie. a co dodatków to faktycznie można kombinować według swoich upodobań.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszyscy je chyba robią, takie mam wrażenie :) Raz już robiłam o podobnych kształtach, ale teraz to chyba też zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne! Mogę porwać choć jedną?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. What a wonderful post, thanks so much for sharing this with us!

    Roger
    abstract canvas art

    OdpowiedzUsuń