3 października 2015

Kiszone pomidory


Kiszone pomidory to podobno klasyka zza wschodniej granicy. Jeszcze nigdy nie próbowałam, więc w tym roku zrobiłam tylko trzy słoiki. Po tygodniu - dwóch do sałatek, potem do zupy. Zobaczymy:).

Składniki:
pomidory - nie wiem ile dokładnie, tyle ile zmieści się w 1 słoiku litrowym i dwóch półitrowych
2 cm kawałek imbiru
6 ząbków czosnku
kilka gałązek kopru 
po odrobinie ostrej papryczki
kawałek chrzanu
po 1/2 płaskiej łyżeczki soli na mniejszy słoik, więcej na duży

Słoiki wyparzyć, na dno każdego słoika włożyć po dwa ząbki czosnku, trochę kopru, imbiru, chrzanu i sól. Włożyć pomidory (zrobiłam wykałaczką po kilka dziurek w każdym pomidorze), na wierzch znów koper. 
Zagotować wodę, zalać gorącą wodą pomidory, zakręcić słoiki. Odstawić w ciepłe miejsce.
Przepis zaczerpnęłam ze strony Smacznej Pyzy.

1 komentarz:

  1. Pierwszy raz słyszę i widzę kiszone pomidory. Aż ciekaw jestem jak smakują.

    OdpowiedzUsuń