15 sierpnia 2011

Miodowa pierś indycza

Przepis na tę wędlinę pochodzi z mojej ulubionej strony mniammniam.pl.
Bez sztucznych dodatków, wypełniaczy, azotanów, białka sojowego. 100 % wędliny w wędlinie.

Składniki:
1 kg filetu z indyka
10 g soli peklowej
10 g soli zwykłej
2 łyżeczki granulowanego czosnku
20 ziarenek pieprzu
2 łyżki płynnego miodu
4 łyżeczki żelatyny (nast. razem spróbuję z 3, może będzie bardziej luźna)

Mięso pokroić w dużą kostkę. Przyprawy zmielić, wymieszać z żelatyną i miodem. Mięso dokładnie pokryć tą papką, włożyć do szynkowara (wypełnionego woreczkiem). Odstawić do lodówki na 12 godzin.
Gotować na małym ogniu 3 godziny. Zostawić do ostygniecia, przed wyjęciem z szynkowara jeśli chcemy zachować galaretkę - włożyć na min. godzinę do lodówki.

1 komentarz:

  1. Widzisz jak dobrze ,żeś Ty mnie znalazła i mój chlebek ci smakuje bo teraz Ja znalazłam Ciebie i twoją wędlinkę.Ja też lubię indyka i chętnie sobie taką wędlinkę zrobię tylko jeszcze mi podpowiedz co to jest szynkowar?I czy ewentualnie można się bez niego obyć?

    OdpowiedzUsuń