9 stycznia 2011

Warzywa w sosie serowym z migdałami.


Danie na bezmięsny obiad lub ciepłą kolację. "Warzywa na patelnię" w wydaniu domowym wcale nie wymagają dłuzszego przygotowania niz te kupne w postaci mrozonki.
Składniki na 1 duzą porcję:
1/2 brokuła podzielonego na rózyczki
2 duze marchewki
1 cm kawalek sera typu Rokpol
łyzka płatków migdałowych
1 łyzka masła i 2 łyzki oleju
4 łyzki mleka
gałka muszkatołowa
Pokrojoną w plastry marchewkę i brokuła podsmazyć na sporym ogniu na oleju z dodatkiem masła. Następnie zalać kilkoma łyzkami wody. Dusić pod przykryciem 10 minut. Wyjąć warzywa, do płynu na patelni dodać pokruszony ser pleśniowy i mleko. Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Podgrzewać mieszając az do rozpuszczenia sera. W razie potrzeby zagęścić sos odrobiną mąki. Włozyć warzywa, wymieszać. Przed podaniem posypać uprazonymi płatkami migdałowymi.
przepis pochodzi z dodatku do mies."Kuchnia" - 01/11.

6 komentarzy:

  1. uwielbiam takie pyszności :) cudo!
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię takie smaki na kolację. a z brokułem w szczególności;)

    OdpowiedzUsuń
  3. to ja się wpraszam na taką ucztę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. narobilas mi smaku na takie jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się dodatek płatków migdałowych, ja lubię z prażonym słonecznikiem, dynią lub sezamem :)

    OdpowiedzUsuń